روايات

رواية أمنية الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين الجزء الثالث عشر

رواية أمنية الزين البارت الثالث عشر

رواية أمنية الزين
رواية أمنية الزين

رواية أمنية الزين الحلقة الثالثة عشر

في الصباح

امنيه كانت بتعيط وعيونها احمرت ومحاوطة نفسها بايديها وزين طالع من الحمام وبصتله بدموع ،زين ندمان

زين قاعد علي طرف السرير:-ممكن كفايه عياط

امنيه بدموع:-ملكشي دعوه بيا انت فاهمه

زين حضنها علشان تهدا:-اهدي يا امنيه

امنيه بدموع:-ابعد عنى عايز اية تانى كفايه بقا حرام عليك

زين:-انا كانت شرب يا امنيه مكنتش حاسس بنفسي

امنيه:-حرام عليك يا زين انت ليه عاملت كدا

زين:-طيب بطلي عب’ط ولحظي انك مراتي

امنيه:-وانا مش عايزه اكمل طلقني

زين سابها وخارج امنيه قامت تاخد دوش
….

 

 

ادم:-زين انت تعارف مين اللي عامل في كاميليا كدا

زين:-لا بس ليه

ادم:-ساره قالت ووو………

زين:-طيب كويس ان قولتلي

سحر:-معقوله يعامل كدا

زين:-واكتر، بس مش هسيبها

سحر:-مش هتروحي الجامعه يا امنيه

امنيه:-هروح يا خالتي

ادم:-اخيرا بقا الجامعه هتنور

سحر:-اخراس خالص انت

ادم:-ليه بس

سحر:-في حد يسيب مراته كدا

ادم:-مراتو هو انا اتجوازت امتي

سحر بصة لزين اللي مش مشاركهم في الاكلام:-عجبك يا زين كدا

زين:-لا مش عاجبني، بكره ان شاء الله تحدد معاد الفرح مع اهله

ادم:-نعم

 

 

 

سحر:-زي ما سمعت

ادم:-ازاي واحنا في الظروف دي

زين:-الحي ابقى من الميت

امنيه:-انا همشي

ادم:-خديني معاكي

امنيه:-لا مع نفسك انا هيوصلني السواق

ادم:-براحتك……وخرج

سحر:-مالك يا زين

زين:-مفيش يا امي انا هروح الشركه

••••••
مريم:-وحشتيني اوي يا امنيه

امنيه:-وانتي اكتر و الله يا مريم

مريم:-مالك

امنيه:-مفيش ،انا هروح لـ ساره

مريم:-ليه في حاجه

امنيه:-لا بس مشفتهاش من بدري

مريم:-طيب مش هتحضري المحضره

 

 

 

امنيه:-لا …………ومشيت رانت علي ساره وقالتله علي المكان اللي هي فيها بعد شويا وصلة وكان ادم معاها

امنيه:-ازيك يا ساره

ساره:-الحمدلله انتي عامله ايه

امنيه:-الحمدلله، بتعامل اي هنا يا ادم

ادم:-هو ممنوع ولا ايه

امنيه:-لا ،بس كويس انك هنا

ادم:-ودا ليه، انتي بتكلاميني كدا ليه هو انا صغير قدامك ولا علشان معاكي في الجامعه يبقا قديكي لا يا حبيبتي اصحي كدا انا كبير هااا

امنيه:-ما يهمنيش كبير او صغير

ادم:-في ايه يا امنيه متغيرها اوي الايام دي دا انا ادم حبيبك

امنيه:-هتكامل مع ساره ولا هتسيبها

ادم بص لـ ساره:-مش عارف

ساره:-هو ايه اللي مش عارف، احنا قولنا اننه هنطلق وياريت قريب علشان هسافر

امنيه:-اخراسي انتي

ادم:-هتسافري فين ان شاء الله

 

 

 

ساره:-اصلا انا كانت بقول لـ بابا علي الرحله فـ قل تعالي امريكا

امنيه:-طيب كويس اوي سافري

ادم:-هو اي اللي تسافر

امنيه:-وانت مالك، اهو البنت هتسافر ياريت تطلقه قبل متسافر

ادم:-احم طيب لما تراجع احسن

ساره:-ودا ليه

ادم:-علشان ماما وكدا

امنيه:-تمام، هتسافري امتي يا ساره

ساره:-بكره

ادم:-بسرعه كدا

امنيه:-تعالي يا ساره عايزاكي في موضوع كدا

ادم:-ومن امتي دا

امنيه🥴:-من زمان ،يلا روح انت عندك محضره يا فاشل

 

 

 

ادم:-ماشي همشي علشان حاجه كدا

ساره:-حاجة ايه

ادم:-امنيه متوطلبش اكل مني

امنيه:-كان زمان يلا امشي

ادم:-ماشي ………ومشي

ساره:-عايزاني اسافر ليه يا امنيه

امنيه:-ادم بيحبك بس هو مش هيحس غير لما تبعدي عنه فترة

ساره:-اممم

امنيه:-انتو بتقعدو مع بعض كتير وبتتكلامو كتير صح

ساره:-صح، بس هسافر بجد

امنيه:-لا اقفلي تلفونك ومتخرجيش واياكي تكلاميها خالص ولا حتي تردي علي رسايله فاهمه

ساره:-ان شاء الله

امنيه:-انا هروح احضر اخر محاضره

 

 

 

ساره:-ماشي……………ومشيت

•••••
في المساء

امنيه:-ساره مسافره بكره

سحر:-مسافره فين

امنيه:-اميريكا

سحر:-وانت عارف كدا

ادم:-اااه

سحر:-وكمان عارف

ادم:-هتروح تشوف بباها وهتيجي، ايه متروحش

سحر:-يا برودك يابني

ادم:-اعمل ايه يعني اسافر معاها

سحر:-دا المفضروض

امنيه:-فين زين

ادم:-مش عارف

 

 

 

سحر:-مش عارفه بقي يتاخر بره ليه

امنيه:-انا هطلع انام تصبحو علي خير

سحر وادم:-وانتي من اهل الخير

°°°°°
زين كان شرب وسايق العربيه مكنش مركز وفاجئ عربية جت قدامو داخل فيها الناس اتجمعت واخدوها المستشفي

••••
مراد:-اعمليلي قهوه

مريم:-افففف

مراد:-في ايه

مريم:-زهقانه وهنكد عليك

مراد:-طيب قولي في ايه

مريم:-ماانت لو مهتم كنت عرفت لوحدك

مراد:-اممم، طيب انا مشغول ممكن نأجله لما اخالص

مريم:-كمان ،وبعدين اعمل ايه انا في الفتره اللي هتشتغل فيها انكد علي نفسي

مراد:-طيب سبيلي خمس دقائق وهنكد عليكي انا هكلام زين بس

 

 

 

مريم:-اااه ما انا بقيت علي الرف لما تعوزني تاخدني ولما تزهق تركاني

مراد:-طيب دقيقه واحده …………ومسك الفون وبيران……زين كان فيها ورق في مكتبك مضيتهم

:-حضرتك مين

مراد:-اانا مراد صاحب زين انت اللي مين

:-صاحب التلفون دا عمل حادثه وفي المستشفي دلوقت

مراد بصدمه’-ايه ،مستشفى ايه

:-مستشفي …………

مراد قفل الخط
مريم:-في ايه يا مراد

مراد هو بياخد الجاكت قال بخوف:- زين عمل حادثه وفي مستشفى الـ……انا هروح اشوفه………وسابها وجري

مريم:-يالههوي ربنا يستر ……ومساكت الفون ورانت علي امنيه

امنيه:-الووو

مريم:-ايوه يا امنيه، زين كويس

امنيه:-اااه كويس بس ليه السؤال دا

مريم:-غريبه اومال مراد قال كدا ليه يبقا بيخوني صح

امنيه:-قالك ايه يا بنت

 

 

 

مريم:- نزال وقال ان زين عامل حادثه وفي المستشفي وانتي بتقولي انو كويس

امنيه بخضه:-مستشفى ايه يا مريم

مريم:-هو مش عندك في البيت

امنيه:-مستشفى ايه يا مريم بسرعه

مريم:-قال مستشفي الـ ……

امنيه قفالت وغيرات هدومه بسرعه ونزالت

سحر:-في ايه يا امنيه ملك نزله جري كدا

امنيه بدموع:-زين يا خالتي

سحر بخوف:-مالوا

امنيه:-مريم قالت انو عامل حدثه

ادم بصدمه:-قلتلك فين طيب

امنيه’-مستشفي الـ……

ادم:-يلا نروحله بسرعه ………خرجوا وركابه العربيه وبعد دقائق وصلوا

سحر جريت علي مراد:-مراد زين حصلوا ايه

مراد:-عمل حادثه ، والدكتور لسه مخرجش……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أمنية الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى